Akcie spoločnosti Gap vzrástli za prvý kvartál o viac ako 20 %. Zverejnené výsledky prekonali očakávania v oblasti zisku aj tržieb, čo spoločnosti umožnilo zvýšiť svoju ročnú prognózu pre rok 2024. „Splnili sme to, čo sme sľúbili našim akcionárom, “ povedal v rozhovore pre CNBC Richard Dickson, CEO spoločnosti Gap.
Všetky štyri značky spoločnosti Gap – Old Navy, Athleta, Banana Republic aj samotný Gap, zaznamenali pozitívny porovnateľný predaj po prvýkrát za mnoho rokov. Ich tržby v prvom štvrťroku vzrástli o 3 % na 3,39 miliardy dolárov oproti 3,28 miliardy dolárov v predchádzajúcom roku. Čistý zisk dosiahol 158 miliónov dolárov alebo 41 centov na akciu. V rovnakom období minulého roka to bola strata 18 miliónov dolárov alebo 5 centov na akciu.
Dickson uviedol: „ Na základe týchto výsledkov sa cítime veľmi sebavedomo, dodalo nám to dôveru zvýšiť našu prognózu na celý rok 2024. A to v oblasti tržieb aj prevádzkovej marže.“ Spoločnosť aktuálne očakáva mierny nárast čistých tržieb v porovnaní s predchádzajúcou prognózou, ktorá predpokladala stagnáciu. Hrubé marže by mali vzrásť o minimálne 1,5 percentuálneho bodu. Najväčšia zmena sa týka prevádzkového príjmu, ktorý teraz spoločnosť očakáva v rozsahu rastu o stredných 40 % oproti predchádzajúcej prognóze rastu o nízke až stredné desiatky percent.
Ako to novému CEO podarilo?
Pod vedením Dicksona, ktorý prevzal vedenie spoločnosti koncom augusta, sa Gap zameral na oživenie portfólia značiek prostredníctvom silnejšieho príbehu značky a pozicionovania značiek Gap a Old Navy do centra kultúry. Nedávno sa herečka Da’Vine Joy Randolph objavila na Met Gala v Manhattane v rifľových šatách od Zaca Posena, nového kreatívneho riaditeľa Gap. Herečka Anne Hathaway zase ukázala biele šaty od Gap na párty Bulgari. Spoločnosť Gap očakáva, že lepší marketing a inovatívne médiá budú naďalej rezonovať u spotrebiteľov, čo prispelo aj k úspechu posledného štvrťroka.
Výkonnosť jednotlivých značiek Gap za Q1/2024
Old Navy: tržby 1,9 miliardy dolárov, medziročný nárast o 5 %
Banana Republic: tržby 440 miliónov dolárov, medziročný nárast o 2 %
Athleta: tržby 329 miliónov dolárov, medziročný nárast o 2 %
Gap: tržby 689 miliónov dolárov, porovnateľný predaj vzrástol o 3 %
Čo spája Across a Gap?
Across Group je prostredníctvom CS Apparel Group (CSAG) prevádzkovateľom siete predajní aj výhradným distribútorom globálnych značiek módy, medzi ktoré patrí aj Gap. A to nielen pre Česko a Slovensko, ale aj pre viacero trhov v Európe vrátane Rakúska, Slovinska, Poľska či Maďarska. Táto skupina dosiahla 98 %-nú zákaznícku spokojnosť na Heureke, čo je top vo fashion segmente. Tržby CSAG za rok 2023 dosiahli 87,4 mil. eur a EBITDA 10 mil. Eur.