Chcem investovať
Akcie LVMH klesajú, nedosiahli odhady tržieb za druhý štvrťrok
24. 07. 2024 Čas čítania: 2 min
Blog
Blog

Akcie spoločnosti LVMH klesli o 4,5 % potom, čo rast tržieb francúzskeho giganta v Q2 nedosiahol odhady analytikov. Za posledný rok sú nižšie o 24 %. 

Skupina, ktorá vlastní luxusné značky ako Dior, Bulgari a Tiffany & Co., v utorok uviedla, že jej kvartálne tržby medziročne vzrástli o 1 % na 20,98 mld. EUR, čím zaostali za očakávanými tržbami 21,6 mld. EUR.

Tržby v Ázii, s výnimkou Japonska, klesli v Q2 o 14 % v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2023. Predaj v Japonsku za tri mesiace do konca júna medziročne vzrástol o 57 %. Spoločnosť pripisuje výnimočný rast v Japonsku najmä nákupom čínskych cestovateľov pri historicky slabej hodnote japonského jenu. Tržby LVMH z predaja vína a liehovín klesli o 5 % a tržby divízie hodiniek a šperkov  v rovnakom období o 4 %. 

Európa, Spojené štáty a Čína sú podľa LVMH postihnuté nižším spotrebiteľským dopytom najmä v divízii vína a liehovín. Nepriaznivý trhový sentiment pri luxusných produktoch v Číne môže byť pripísaný aj pretrvávajúcim dôsledkom slabšieho domáceho dopytu.

Nedosiahnutie odhadov sa prejavilo aj na akciách iných luxusných značiek. Prada klesla o 5%, Hermes približne o 2 % a Kering (Gucci) o 3 %. Investori pravdepodobne hľadajú náznaky zotavovania sa priemyslu z nedávneho spomalenia, keďže zákazníci, ktorých zasiahla inflácia, sa zdržiavajú míňania peňazí na luxusné produkty.

Autor:
Dominik Hapl

Portfolio Manager/Analytik
Dominik Hapl pôsobí v Across Private Investments ako analytik od začiatku roka 2020. Na kapitálovom trhu sa pohybuje viac ako 10 rokov. Vyštudoval Ekonomickú univerzitu v Bratislave. Predchádzajúce skúsenosti nadobudol v brokerskej a investičnej spoločnosti, v súčasnosti ich využíva ako člen investičnej komisie, pri vytváraní portfólií a obchodovaní na kapitálových trhoch. Zaoberá sa analyzovaním vývoja na finančných trhoch a pravidelne publikuje komentáre v médiách na aktuálne ekonomické témy.