Akcie spoločnosti LVMH klesli o 4,5 % potom, čo rast tržieb francúzskeho giganta v Q2 nedosiahol odhady analytikov. Za posledný rok sú nižšie o 24 %.
Skupina, ktorá vlastní luxusné značky ako Dior, Bulgari a Tiffany & Co., v utorok uviedla, že jej kvartálne tržby medziročne vzrástli o 1 % na 20,98 mld. EUR, čím zaostali za očakávanými tržbami 21,6 mld. EUR.
Tržby v Ázii, s výnimkou Japonska, klesli v Q2 o 14 % v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2023. Predaj v Japonsku za tri mesiace do konca júna medziročne vzrástol o 57 %. Spoločnosť pripisuje výnimočný rast v Japonsku najmä nákupom čínskych cestovateľov pri historicky slabej hodnote japonského jenu. Tržby LVMH z predaja vína a liehovín klesli o 5 % a tržby divízie hodiniek a šperkov v rovnakom období o 4 %.
Európa, Spojené štáty a Čína sú podľa LVMH postihnuté nižším spotrebiteľským dopytom najmä v divízii vína a liehovín. Nepriaznivý trhový sentiment pri luxusných produktoch v Číne môže byť pripísaný aj pretrvávajúcim dôsledkom slabšieho domáceho dopytu.
Nedosiahnutie odhadov sa prejavilo aj na akciách iných luxusných značiek. Prada klesla o 5%, Hermes približne o 2 % a Kering (Gucci) o 3 %. Investori pravdepodobne hľadajú náznaky zotavovania sa priemyslu z nedávneho spomalenia, keďže zákazníci, ktorých zasiahla inflácia, sa zdržiavajú míňania peňazí na luxusné produkty.