Chcem investovať
Akcie Samsungu pre Galaxy Note 7 klesajú
12. 10. 2016 Čas čítania: 2 min
Analýzy
Analýzy

Problémy juhokórejského výrobcu inteligentných telefónov pokračujú. Najväčší svetový predajca smartfónov Samsung sa pre bezpečnosť svojich zákazníkov rozhodol permanentne zastaviť výrobu a distribúciu svojej vlajkovej lode Galaxy Note 7. K tomuto kroku spoločnosť pristúpila po opätovnom probléme batérií mobilných telefónov. Akcie spoločnosti obchodované v Londýne stratili viac ako 9 %.

Začiatkom týždňa požiadal Samsung svojich zákazníkov, aby mobilný telefón prestali používať. Akcie Samsungu obchodované v Ázii reagovali poklesom o 8 %, čo predstavuje najväčší pokles od roku 2008 a zníženie trhovej hodnoty spoločnosti o 17 miliárd USD. Samsung pozastavil výrobu modelu Galaxy Note 7 prvýkrát v septembri, len pár týždňov po oficiálnom predstavení,  keď  spoločnosť stiahla z predaja 2,5 milióna mobilných telefónov v dôsledku správ o vznietení ich batérií. Akcie Samsungu  vtedy stratili takmer 7 %.

Podľa analytikov Credit Suisse môže Samsung  prísť o zisk v celkovom objeme až 10 miliárd USD, ktoré spoločnosť očakávala z predaja v aktuálnom produktovom cykle. Pre Samsung, ktorého trhová hodnota dosahuje 217 miliárd USD, nie je veľký problém tieto straty absorbovať. Z dlhodobého hľadiska je väčší problém dosah na reputáciu spoločnosti. Problémy modelu Galaxy Note 7 sa môžu negatívne odraziť na záujme o ostatné modely. To by mohlo zapríčiniť až 85-percentný pokles ziskovosti mobilnej divízie Samsungu v poslednom kvartáli roka. Ten býva v dôsledku blížiacich sa vianočných sviatkov pre mobilné spoločnosti najúspešnejší.

Problémy Samsungu nahrávajú konkurencii. Google len nedávno uviedol na trh nový smartfón Pixel a Apple predstavil novinku iPhone 7. Akcie Applu v dôsledku problémov Samsungu vzrástli na najvyššiu úroveň od začiatku roka. Aký veľký trhový podiel stratí Samsung v prospech ostatných výrobcov inteligentných telefónov, to bude závisieť od jeho ďalších krokov. Top prioritou Samsungu by mala byť identifikácia problému a kompenzácia zákazníkov.

Autor: