Vďaka pandémii prehodnotili mnohé firmy svoje priority, napriek tomu sa v centre záujmu spoločností držia naďalej inovácie.
Spoločnosť Boston Consulting Group vytvorila rebríček najinovatívnejších firiem roku 2021. Pozrite sa, ktoré z nich obsadili prvých 20 miest.
Poradie | Spoločnosť | Odvetvie | Krajina | Zmena od roku 2020 |
---|---|---|---|---|
1 | Apple | Technológie | USA | _ |
2 | Alphabet | Technológie | USA | _ |
3 | Amazon | Spotrebný tovar | USA | _ |
4 | Microsoft | Technológie | USA | _ |
5 | Tesla | Doprava a energetika | USA | +6 |
6 | Samsung | Technológie | Južná Kórea | -1 |
7 | IBM | Technológie | USA | +1 |
8 | Huawei | Technológie | Čína | -2 |
9 | Sony | Spotrebný tovar | Japonsko | _ |
10 | Pfizer | Zdravotná starostlivosť | USA | Návrat |
11 | Siemens | Technológie | Nemecko | +10 |
12 | LG Electronics | Spotrebný tovar | Južná Kórea | +6 |
13 | Technológie | USA | -3 | |
14 | Alibaba | Spotrebný tovar | Čína | -7 |
15 | Oracle | Technológie | USA | +10 |
16 | Dell | Technológie | USA | +4 |
17 | Cisco Systems | Technológie | USA | -5 |
18 | Target | Spotrebný tovar | USA | +4 |
19 | HP Inc. | Technológie | USA | -4 |
20 | Johnson & Johnson | Zdravotná starostlivosť | USA | +6 |
Zdroj: Boston Consulting Group
Druhý rok po sebe je víťazom spoločnosť Apple. Ani Amazon, Alphabet a Microsoft nezmenili oproti minulému roku svoju pozíciu. Za zmienku však stojí navrátilec z predchádzajúcich rokov, Pfizer, ktorý sa ocitol na 10. mieste. Ako uvádza portál Visual Capitalist, spoločnosť sa do hodnotenia dostala vďaka boju proti ochoreniu Covid-19. V spolupráci s BioNTech vyrobila za pomerne krátku dobu účinnú vakcínu. Práve to dostalo Pfizer v rebríčku najinovatívnejších spoločností na popredné miesto.
Lietajúce autá a menej nápojov
V automobilovom odvetví stojí za zmienku Toyota. V tohtoročnom zozname sa umiestnila na 21. mieste a oproti minulému roku si polepšila o dvadsať priečok. Tento masívny skok podľa portálu Visual Capitalist pravdepodobne spôsobila nedávna investícia vo výške 400 mil. USD do spoločnosti, ktorá plánuje vyrábať lietajúce autá.
Niektoré spoločnosti sa v rebríčku ocitli vďaka zefektívneniu procesov na zvýšenie ziskovosti. Príkladom je Coca-Cola. Zanalyzovala svoje nápojové portfólio, na základe čoho znížila počet značiek spoločnosti zo 400 na 200. Schopnosť zastaviť sa a zmeniť smer je dôvodom, prečo sa Coca-Cola tento rok posunula v rebríčku o 20 miest dopredu na 28. miesto.
Ako profitovať z rastu lídrov?
Spomínané značky sú typologicky najväčší giganti na trhu – tzv. Large Cap – spoločnosti s najväčšou trhovou kapitalizáciou. Jednou z možností, ako ich získať do svojho investičného portfólia, je ETF s názvom IOO – Ishares Global 100. To však pokrýva len časť veľkých gigantov. Chýbajú čínske Large Cap spoločnosti, ktoré sa dajú efektívne doplniť za pomoci FXI – iShares China Large Cap. Pomer by mohol byť nastavený 80:20 v prospech Global 100, čo by odrážalo globálnu trhovú kapitalizáciu.
Bližšie informácie o možnostiach investovania Vám poskytnú investiční konzultanti Acrossu.