Chcem investovať
Lákajú investorov. Ktoré spoločnosti patria medzi najinovatívnejšie?
03. 08. 2021 Čas čítania: 3 min
Blog
Blog

Vďaka pandémii prehodnotili mnohé firmy svoje priority, napriek tomu sa v centre záujmu spoločností držia naďalej inovácie.

Spoločnosť Boston Consulting Group vytvorila rebríček najinovatívnejších firiem roku 2021. Pozrite sa, ktoré z nich obsadili prvých 20 miest.

PoradieSpoločnosťOdvetvieKrajinaZmena od roku 2020
1AppleTechnológie USA_
2AlphabetTechnológie USA_
3AmazonSpotrebný tovar USA_
4MicrosoftTechnológie USA_
5TeslaDoprava a energetika USA+6
6SamsungTechnológie Južná Kórea-1
7IBMTechnológie USA+1
8HuaweiTechnológie Čína-2
9SonySpotrebný tovar Japonsko_
10PfizerZdravotná starostlivosť USANávrat
11SiemensTechnológieNemecko+10
12LG ElectronicsSpotrebný tovarJužná Kórea+6
13FacebookTechnológie USA-3
14AlibabaSpotrebný tovar Čína-7
15OracleTechnológie USA+10
16DellTechnológie USA+4
17Cisco SystemsTechnológie USA-5
18TargetSpotrebný tovar USA+4
19HP Inc.Technológie USA-4
20Johnson & JohnsonZdravotná starostlivosť USA+6

Zdroj: Boston Consulting Group

Druhý rok po sebe je víťazom spoločnosť Apple. Ani Amazon, Alphabet a Microsoft nezmenili oproti minulému roku svoju pozíciu. Za zmienku však stojí navrátilec z predchádzajúcich rokov, Pfizer, ktorý sa ocitol na 10. mieste. Ako uvádza portál Visual Capitalist, spoločnosť sa do hodnotenia dostala vďaka boju proti ochoreniu Covid-19. V spolupráci s BioNTech vyrobila za pomerne krátku dobu účinnú vakcínu. Práve to dostalo Pfizer v rebríčku najinovatívnejších spoločností na popredné miesto.

Lietajúce autá a menej nápojov

V automobilovom odvetví stojí za zmienku Toyota. V tohtoročnom zozname sa umiestnila na 21. mieste a oproti minulému roku si polepšila o dvadsať priečok. Tento masívny skok podľa portálu Visual Capitalist pravdepodobne spôsobila nedávna investícia vo výške 400 mil. USD do spoločnosti, ktorá plánuje vyrábať lietajúce autá.

Niektoré spoločnosti sa v rebríčku ocitli vďaka zefektívneniu procesov na zvýšenie ziskovosti. Príkladom je Coca-Cola. Zanalyzovala svoje nápojové portfólio, na základe čoho znížila počet značiek spoločnosti zo 400 na 200. Schopnosť zastaviť sa a zmeniť smer je dôvodom, prečo sa Coca-Cola tento rok posunula v rebríčku o 20 miest dopredu na 28. miesto.

Ako profitovať z rastu lídrov?

Spomínané značky sú typologicky najväčší giganti na trhu – tzv. Large Cap – spoločnosti s najväčšou trhovou kapitalizáciou. Jednou z možností, ako ich získať do svojho investičného portfólia, je ETF s názvom IOO – Ishares Global 100. To však pokrýva len časť veľkých gigantov. Chýbajú čínske Large Cap spoločnosti, ktoré sa dajú efektívne doplniť za pomoci FXI – iShares China Large Cap. Pomer by mohol byť nastavený 80:20 v prospech Global 100, čo by odrážalo globálnu trhovú kapitalizáciu.

Bližšie informácie o možnostiach investovania Vám poskytnú investiční konzultanti Acrossu.