Dohodnúť stretnutie
Slováci objavujú vlastnú krajinu. Turizmus je na vzostupe
23. 01. 2018 Čas čítania: 3 min
Across aktuality
Across aktuality

Slováci si čoraz častejšie pri výbere dovolenky volia Slovensko. Jednou z najvyhľadávanejších lokalít sú tradične Vysoké Tatry.

Napríklad hotel Sliezsky dom, ktorý sa nachádza priamo pod Gerlachovským štítom, zaznamenal v roku 2017 medziročný nárast počtu turistov o 14,2 %. Vlani sa v hoteli ubytovalo 7 670 hostí, až 55 percent z nich bolo zo Slovenska. Nasledovali Česi (17,4 %), Poliaci (10,9 %) a Nemci (4 %). Relatívne početnou skupinou turistov sú aj Maďari, Briti, ale aj turisti z Japonska a Izraela.

,,Horský hotel Sliezsky dom je vďaka svojej jedinečnej polohe obľúbeným východiskovým miestom pre nenáročné túry a prechádzky a tiež pre výstup na najvyšší vrchol Slovenska, Gerlachovský štít. Záujem turistov rastie, možno tomu pripísať viacero faktorov. Jedným z nich je aj bezpečnostná situácia vo svete,“ povedal riaditeľ hotela Sliezsky dom Walter Konečný.

Nie je tomu tak dávno, čo mnohé zahraničné dovolenkové destinácie boli terčom teroristických útokov. Naposledy v auguste minulého roka v španielskom hlavnom meste Barcelona, kde muž vrazil autom do davu ľudí. ,,Pri výbere dovolenky je pre ľudí prioritou aj ich osobná bezpečnosť. Slovensko, konkrétne oblasť Vysokých Tatier, to v tomto smere spĺňa. Navyše sa naša krajina pýši nádhernou vysokohorskou prírodou, ktorá je pre mnohých turistov unikátom,“ skonštatoval Konečný.

Nárast počtu turistov zaznamenávajú prevádzkovatelia nielen vo Vysokých Tatrách. Napríklad hotel Salamandra, ktorý sa nachádza v srdci Štiavnických vrchov, ubytoval za rok 2017 o 8,1 % viac hostí v porovnaní s rokom 2016. Spolu ich za vlaňajšok bolo 8 822.

Hotel Salamandra je súčasťou rezortu, ku ktorému patria aj lyžiarsky svah s lanovkou, multifunkčné ihriská, infraštruktúra pre cyklistov, detské ihrisko a Horný Hodrušský tajch. Prevažnú časť návštevníkov tvoria Slováci, viac ako 92 percent. Spoločnosti združené v holdingovej štruktúre Prime Tourist Resorts, do ktorej patria aj hotel Sliezsky dom a Salamandra Resort, dosiahli v roku 2017 celkový obrat z hlavnej činnosti vo výške 6,96 mil. eur. Prime Tourist Resort, a.s., (PTR) zastrešuje aktivity Across Private Investments v oblasti hotelierstva a cestovného ruchu na Slovensku a v Chorvátsku. Do portfólia spoločnosti patrí napríklad najvyššie položený hotel na Slovensku – Sliezsky dom a Salamandra Resort v Štiavnických vrchoch.

V cestovnom ruchu podniká podľa údajov Ministerstva dopravy a výstavby SR viac ako 20 tisíc subjektov, na Slovensku je v súčasnosti približne 2 500 ubytovacích zariadení s viac ako 122 tisíc lôžkami, ktoré realizujú ročne viac ako 10,3 miliónov prenocovaní.

Autor:
Lenka Buchláková

V Acrosse pracuje od roku 2017, kedy ukončila vyše 11-ročné pôsobenie v médiách. Je absolventkou Paneurópskej vysokej školy v Bratislave. V roku 2016 získala diplom z medzinárodných vzťahov a diplomacie na Geneva School of Diplomacy and International Relations a z medzinárodných vzťahov a európskych štúdií na University of Cambridge vo Veľkej Británii.