Pri investovaní do akcií nezáleží len na veľkosti spoločnosti, ale najmä na jej podnikateľskom modeli. Stredne veľké spoločnosti dokážu dlhodobo prekonávať veľkých gigantov, a to aj napriek ich niekoľkonásobne nižšej trhovej hodnote. A práve to je dôvod, prečo by stredne veľké spoločnosti nemali chýbať v portfóliu akciového investora.
Akcioví investori po celom svete majú tendenciu investovať do známych a etablovaných spoločností s dlhoročnou históriou na trhu. Motívom investovania do veľkých spoločností je najmä diverzifikácia ich podnikateľskej činnosti, medzinárodná pôsobnosť či dostatok voľných finančných prostriedkov na vykrytie krátkodobých turbulencií a kríz, prípadne na rozšírenie podnikateľského modelu.
V ich tieni, a často mimo záujmu veľkých hráčov, však na trhu pôsobia aj ich menší bratia – stredne veľké spoločnosti. Ide o firmy s trhovou kapitalizáciou od 2 do 10 mld. USD. Ani úspešní manažéri – napr. Mark Zukerberg, Steve Jobs či Bill Gates – nevytvorili gigantov akými sú Apple, Facebook, či Microsoft zo dňa na deň a so svojim biznisom sa museli prepracovať na výslnie tvrdou prácou.
Stredne veľké spoločnosti majú v porovnaní s malými firmami úvodné fázy uvedenia spoločnosti na trh už za sebou – ide najmä o vysoké počiatočné náklady na rozbehnutie biznisu, krátku históriu pôsobnosti, drahé bankové financovanie či nízky záujem investorov. Po prekonaní tejto fázy však dokážu efektívnejšie využívať výrobné faktory, reinvestovať zisk a v prípade silného podnikateľského príbehu sú často predmetom fúzií či akvizícií veľkých korporácií. Stredne veľké spoločnosti v tejto fáze životného cyklu podniku zažívajú najdynamickejší rast, na čo výrazne reagujú aj ich akcie, čo ukazujú údaje v grafe.
Tieto fakty reflektujú aj investičné stratégie Acrossu. Participáciu na výkonnosti európskych či amerických stredne veľkých spoločností umožňujú riešenia, akými sú napr. INTELLIGENT PORTFOLIO+ či CRÈME DE LA CRÈME.
Ak sa investori rozhodnú investovať do tohto segmentu, tak najefektívnejším spôsobom je široko diverzifikovaný fond, ktorý zohľadňuje výkonnosť niekoľkých stoviek najlepších firiem. Indexové fondy okrem diverzifikácie a lepšej výkonnosti – oproti aktívne manažovaným podielovým fondom – ponúkajú aj oslobodenie od dane z príjmov fyzických osôb, ak medzi predajom a nákupom uplynie viac ako rok.