Belehrad, hlavné mesto Srbska, bolo vybrané ako hostiteľ prestížnej medzinárodnej výstavy EXPO 2027. Ústrednou témou podujatia bude “Play for humanity – sport and music for all”, teda v preklade „Hra pre ľudskosť – šport a hudba pre všetkých.“ Víťazom tendra na propagáciu tejto výstavy sa stali agentúry, ktoré spadajú pod Across Media Holding – McCann Belgrade spolu s Drive a Universal Media pôsobiacimi v Srbsku.
McCann Belgrade viedlo konzorcium, ktoré bude poskytovať marketingové služby, kam spadajú kreatívne, digitálne, PR a konzultačné služby. Do konzorcia patrí aj digitálna kreatívna agentúra Drive, Two Rivers a Galerija 12. Reklamu a nákup médií zastreší mediálna agentúra Universal Media. Obe zákazky sú na obdobie troch rokov, od súčasnosti až do konca roku 2027. Ich objem spolu dosahuje 27,4 mil. eur.
Propagácia EXPO 2027 v Belehrade bude zahŕňať vytváranie kampaní, projektov a podujatí pred, počas a po tejto výstave spolu s rôznymi aktivitami na sociálnych sieťach. Okrem toho sa plánuje PR komunikácia s cieľom oboznámiť s EXPO 2027 v Belehrade aj širšiu verejnosť.
Ako sa našim agentúram podarilo uspieť?
Vyhlasovateľ tendra hľadal uchádzača, ktorý by bol schopný veľkosťou tímu aj technickými možnosťami zrealizovať podujatie takéhoto rozsahu. Oba návrhy agentúr, ktoré spadajú pod Across Media Holding, boli vyhodnotené ako najlepšie. Líder konzorcia pre marketingové služby, agentúra McCann, aj agentúra Universal Media pre mediálne služby, sú lídrami v odvetví s vyše dvadsaťročnými skúsenosťami v Srbsku a v regióne juhovýchodnej Európy.
McCann a Universal Media vytvorili a zrealizovali množstvo kampaní pre medzinárodných, regionálnych aj lokálnych klientov. Získali viacero ocenení na prestížnych festivaloch, vrátane ocenenia Zlatý lev na renomovanom reklamnom festivale v Cannes.
Jednou z ich posledných referencií bolo tzv. „interaktívne okno“, ktoré počas posledných olympijských hier spájalo Paríž a Belehrad prostredníctvom hry. Práve hra bola totiž hlavnou témou oboch podujatí – OH v Paríži aj EXPO 2027 v Belehrade, Touto aktiváciou sa zdôraznil spoločenský význam projektu EXPO 2027.
Skupina Across vstúpila do segmentu médií a reklamy v roku 2023. Stalo sa tak prostredníctvom spoločnosti Across Media Holding, v rámci ktorej kúpila od I&F Holding AB reklamné a mediálne agentúry na ôsmich trhoch juhovýchodnej Európy: v Srbsku, Chorvátsku, Čiernej Hore, Severnom Macedónsku, Albánsku, Slovinsku, Bosne a Hercegovine a Bulharsku.