Čínska technologická spoločnosť Tencent zaznamenala v 1. štvrťroku 2025 medziročný rast tržieb o 13 % na 180 miliárd jüanov (25 mld. USD). Zisk stúpol o 14 % na 47,8 miliardy, hoci nedosiahol očakávania trhu. Najväčší ťahúň sú hry.
Domáce herné príjmy vzrástli o 24 %, najmä vďaka titulom ako Honor of Kings či Peacekeeper Elite, doplnené o novinky ako DnF Mobile. Medzinárodné tržby z hier stúpli o 23 %. Tencent vlastní alebo investoval do mnohých top herných štúdií (napr. Riot Games, Epic Games, Supercell).
S viac než 1,4 miliardy mesačne aktívnych používateľov sa Tencentu darí zarábať aj cez reklamu so svojou „aplikáciou na všetko“ WeChat . Zahŕňa komunikáciu, platby, hry, e-commerce, služby, reklamu – všetko na jednom mieste. Príjmy z marketingových služieb stúpli o 20 % na 31,9 miliardy jüanov. Veľký záujem bol o video, vyhľadávanie a tzv. mini programy – malé aplikácie priamo v rámci WeChatu.
Tencent pokračuje v masívnych investíciách do AI. Spoločnosť výrazne zvyšuje výdavky na umelú inteligenciu – kapitálové investície stúpli o 91 % na 27,5 miliardy jüanov. Firma rozvíja vlastný AI model Hunyuan a chatbot Yuanbao. AI už pomáha zlepšovať výkonnosť reklám aj hier a zvyšuje ich efektivitu. Vedenie spoločnosti verí, že vysokokvalitné zdroje príjmov mu umožnia zvládnuť rastúce AI náklady bez ohrozenia finančnej stability.
Tencent si buduje silnú konkurenčnú výhodu v niekoľkých strategických oblastiach, ktoré ho odlišujú od konkurencie a môžu výrazne zvýšiť jeho hodnotu do budúcnosti. Akcie v tohto technologického giganta narástli o 13 % v eurovom vyjadrení.