Po minuloročnom úspechu sme ani tento rok neváhali s návštevou najväčšieho európskeho veľtrhu informačných technológií a inovácií – Viva Technology. Naši kolegovia sa zaradili k 150.000 (!) tohtoročným návštevníkom na parížskom EXPO.
Každá sekunda sa počíta
Ak by sme mali tento ročník zosumarizovať, najtrefnejší popis by bol v troch slovách: čísla, čísla, čísla! Počas troch dní sa kolegovia mali možnosť oboznámiť s viac ako 11.400 start-upmi. To v praxi znamená, že na oboznámenie sa s jedným start-upom počas 3 dní pri 9 hodinách čistého času na EXPO mali necelých 9 sekúnd. Samozrejme sa vopred pripravili a zamerali sa na relevantné projekty z oblasti robotiky, umelej inteligencie, dátovej analytiky a inovatívnych technológií v B2B aj B2C.
Zastúpenie malo 174 krajín. Vlastnými expozíciami boli zastúpené okrem Francúzska najmä Európa (Benelux, DACH, Taliansko, Poľsko), Ázia (Dubaj, Južná Kórea, Saudská Arábia) a Afrika. Slovensko zastúpené nebolo, i keď práve takýto typ eventov umožní prílev zahraničného kapitálu a „smart money“, ktoré podporia poddimenzované prostredie pre mladé projekty v našom regióne. Téma financovania začínajúcich perspektívnych firiem tiež úzko súvisí s našou pripravovanou platformou Across Crowd s.r.o.
Macron aj Arnault v tieni Muska
Na pódiu EXPO sa vystriedali spíkri ako Emmanuel Macron, Marc Benioff -spoluzakladateľ SalesForce alebo Bernard Arnault, momentálne najbohatší muž sveta a CEO luxusného konglomerátu LVMH. Pozornosť účastníkov však najviac pútal Elon Musk (Tesla, SpaceX, Twitter).
Hlavné givewaways s diskusie s ním sa dajú zhrnúť v troch bodoch:
- Twitter bol podľa jeho slov skutočne predražená kúpa (44 mld. USD) oproti súčasnej odhadovanej hodnote (8.8 mld. USD);
- potreba skorej regulácie AI vzhľadom na možné negatívne dopady na ľudstvo;
- zachovanie slobody slova na Twitteri napriek možným negatívam, ktoré to so sebou prináša.
Čo si odnášame z Paríža?
Kolegovia sa bližšie zoznámili hneď s niekoľkými projektami, ktoré prejavili záujem o ďalšie rozhovory o možnej spolupráci. Mali napríklad možnosť stretnúť sa s víťazom ceny LVMH pre najlepší startup – spoločnosťou, ktorej revolučné „inteligentné“ odznaky s pokročilou umelou inteligenciou dokážu okamžite preložiť hovorené slovo do tituliek vo viac ako 50 jazykoch. Je to naozaj neuveriteľný nástroj, ktorý zlomil jazykové bariéry a otvára dvere komunikácii medzi rôznymi kultúrami. Objavili aj projekty zo segmentu autonómnych dronov a vozidiel, ktoré bezpečne, rýchlo a za akéhokoľvek počasia doručujú zásielky a potraviny. A tiež skvelú platformu, vďaka ktorej môžete pohodlne skúšať akýkoľvek módny kúsok priamo z pohodlia domova.
Aktívne s nimi komunikujú a postupne identifikujú nové investičné príležitosti pre klientov skupiny Across. Veríme, že Viva Technology aj budúci rok prekoná očakávania a zároveň poskytne priestor aj pre inovatívne firmy zo Slovenska.