Tesla na nabíjanie svojich vozidiel využíva vlastnú sieť nabíjacích staníc – Tesla Supercharger. Ich dizajn je omnoho užívateľsky príjemnejší ako v prípade klasických nabíjačiek. Konektor je menší, ľahší, kompaktnejší a vo výsledku je sieť aj spoľahlivejšia. Nabíjacie stanica Tesly sa v USA stanú takzvaným severoamerickým štandardom – NACS (North America Charging Standards).
Na tento typ nabíjačiek pristúpili aj GM, ktorý má v USA najväčší trhový podiel predaja vozidiel až 16 % (nezahŕňa len elektrické vozidlá – EV). Začiatkom tohto mesiaca sa pridal Ford, ktorý je trojkou na americkom trhu s podielom 13,4 % (nezahŕňa len EV) a samozrejme aj Tesla s podielom 4 % na americkom trhu s čisto elektrickými vozidlami. Posledným prírastkom bola automobilka Rivian, ktorá sa pridala k plánom využívať NACS iba včera – 20. júna.
Akcie Tesly reagovali na tieto informácie ďalším denným rastom – o 5 %. Očakáva sa, že ďalšie menšie automobilky sa budú musieť v USA prispôsobiť tomuto štandardu, prípadne k svojim vozidlám dodávať redukciu na pripojenie do tejto siete. V opačnom prípade by si museli budovať vlastné nabíjacie stanice, čo sú obrovské náklady na infraštruktúru.
Tesla si týmto krokom zabezpečuje, že bude ovládať väčšinu „čerpacích staníc“ v USA. Príjmy z využívania siete a predaja vlastnej elektriny budú dodatočným príjmom Tesly, na ktorý sa firma už dlhodobo zameriava. Otázkou bude, ako sa k tomuto kroku postavia európske automobilky. Prechod na NACS by znamenal, že Tesla môže byť dominantným nabíjacím bodom do budúcnosti aj v EÚ. Ak však na NACS automobilky neprejdú, budú musieť svoje autá predávané do USA upraviť na tento štandard alebo dodávať redukcie tak, aby ich americkí zákazníci mohli bez problémov využívať.